Feeds:
Innlegg
Kommentarer

Archive for 21. februar 2007

Oss to, for alltid.

Vi  hadde gått bort på bunkersen. Det var i Østfold et sted. Greåker? Sarpsborg? Jeg husker ikke lenger hvor den lå, men vi kunne gå dit i fra skolen. Skolen som for bare noen uker siden brant. Eksploderte. Vår skole.
Man kunne gå inn i bunkersen.
Det var skummelt og mørkt. Det var det jeg ville at det skulle være, for da kunne jeg kanskje få holde hånden din. Jeg var 16 år. Jeg var tøff, og trengte ingen hånd å holde. Utenfor lyste himmelen av stjerner. Månen var også med. Under oss var det som om stjernehimmelen speilet seg i lysene fra gode, varme hjem. Det var senhøst. Det var nok litt kaldt. Derfor satt du bak meg og varmet meg. Under månen, over hjemmene. Og jeg trodde ikke jeg skulle klare å puste.
Du sa du ville slutte. Jeg ville ikke at du skulle slutte. Du lurte på hvorfor. Jeg sa jeg likte deg.
Vi holdt hverandre. Du skulle bli. Vi reiste oss. Vi gikk. Du stoppet oss. Kysset meg.
Forelsket og lykkelig.

I februar var det en annen som stoppet pusten min.

Read Full Post »