Feeds:
Innlegg
Kommentarer

Archive for 13. februar 2007

En enkel sjel fra landet

Jeg leser i andre sine blogger. Jeg blir imponert. Mange linker til andre bloggere, andre linker til saker i aviser o.l. mange mener noe. Mange mener til og med noen om ting som jeg ikke fatter at noen gidder å mene noe om. Andre sitter på sin kjepphøye hest og blir sure når det blir bemerket. Jeg skulle forresten ønske at jeg mente noe veldig inderlig og følte for å blogge det. Siden jeg tydeligvis ikke mener noe veldig inderlig, vil det si at jeg er blitt en uengasjert husmor? Nei, det kan jeg jo ikke være, for jeg mener tydeligvis ikke så mye om husarbeid heller. Jeg har forresten litt sterke meninger om hvilken musikk jeg liker. Kanskje jeg mangler kunnskap. Får man mange sterke og gode meninger ved å få kunnskap? Kan man ikke like ofte se at noen av de med sterke meninger ofte er trangsynte og snevre i sin tankegang? Vil man for eksempel bli mer åpen for andre sine meninger om man innehar kunnskap, eller vil man bli enda mer bastant? Er man så veldig smart om man aldri klarer å endre sin tankegang og godta at det faktisk finnes andre oppfatninger der ute? Hva så med de som selv føler at de hever seg høyere enn andre siden de innehar en god smule med kunnskap; er de egentlig så veldig mye smartere?

Akkurat i dag er jeg glad jeg er en enkel sjel fra landet.

Read Full Post »