Feeds:
Innlegg
Kommentarer

Archive for 2. februar 2007

Jeg har ikke helt kommet i skolemodus etter juleferien, og nå kjenner jeg at panikken melder seg. Foreleserene snakker hele tiden om hvilket ansvar vi har når vi blir ferdig utdannet, for ikke å snakke om hvilket kunnskapsnivå vi skal ha. Hjelp, er det eneste jeg klarer å tenke. Javisst klarte jeg både anatomien og medikamenten uten problem, men nå er det bare en måned igjen til neste eksamen, og atter en gang føler jeg at jeg ikke kan noe. Ikke bare det, vi skal også levere inn en haug med caser. Casene er i hvert fall en ting jeg ikke har kontroll over. Jeg har ikke engang klart å figurere ut hvordan jeg skal skrive en skikkelig. Hver dag tenker jeg at nå, nå skal jeg sannelig ta tak i meg selv. Hver dag tar jeg ikke tak i meg selv. Stressnivået mitt stiger betraktelig, jeg blir grinete og sur. Det beste med dette er at det er et bra tegn. En stresset, grinete og sur meg har en evne til å fungere kjempebra når det kommer til å løse problemer. Dessverre vet jeg ikke om de jeg bor med er helt enig. Mon tro om de holder ut med meg i noen år til, i hvert fall slik at jeg kan få ferdig utdannelsen min. Så kan vi kanskje ha det rolig i noen år, for en ting er jeg sikker på, jeg vil gå mer på skole. Så får vi krysse fingrene for at forelserene har rett. En dag skal jeg bli en sykepleier med kunnskap og ansvar. En god en.

Read Full Post »