Feeds:
Innlegg
Kommentarer

Archive for 18. februar 2007

– Hei kjære, likte du bloggen min?

– Va’ no nett inne å kikka, men ke e’ de’ greiene egentlig?

– De e ei sie der eg skrive.

– Å, ok.

Read Full Post »

Barndommens UFO

Jeg har en hendelse fra barndommen. Det er bare det at jeg ikke er sikker på om dette er noe jeg virkelig har opplevd, eller om det bare er en drøm som har spikret seg fast. Mest sannsynlig er det det siste alternativet som går av med seieren. Jeg håper i hvert fall det, for ellers kan man jo begynne å lure skikkelig.

Vel, det var en vinterkveld. Sånn som vinterkvelder skulle være. Månen speilte seg i skaren på sneen, og lyste opp akkurat nok til at vi ikke akte utenfor «hoppet» nederst i bakken. Om vi stod på toppen av bakken, kunne vi skimte ned på husene våres. Vi kunne nesten se hele bygden, bortsett fra oppi Skår og bort på Sanden. Nedenfor husene låg fjorden og duftet deilig saltvann. Vi akte til vi hadde røde kjaker og neglebitt på fingertupper og tær, og selv om vi visste at det kom til å gjøre enda mer vondt når varmen fikk tak, så fortsatte vi. Smerten fikk vi ta senere. En eller annen gang den kvelden hørte vi en lyd bak skigarden. Vi slo oss til ro med at det nok var en hare.

Jeg vet ikke hva som gjorde det, men like etterpå ble alt så stille, og av en eller annen grunn så vi opp mot himmelen. Himmelen var der ikke lenger. Det var bare masse blinkende lys i sirkler, ingen lyd, bare blinkende lys. Rundt og rundt og rundt. Vi stod det bare, uten et ord. Stille. Såg. Og så var det ikke mer.

Jeg kan faktisk huske at vi snakket om dette etterpå. Både den kvelden og dagen etterpå. Forundringe var derfor stor når noen av ungene i Skår kunne fortelle at de hadde sett noe rart på himmelen i går. Det hadde vært lys i sirkler, ingen lyd, bare blinkende lys. Rundt og rundt og rundt.

Det merkelige er at jeg fortsatt ikke vet om det var en drøm. Jeg våger ikke å spørre noen av de andre heller.

Read Full Post »

Beskyttet: Vann over hodet

Dette innholdet er passordbeskyttet. For å vise det, vennligst skriv inn passordet nedenfor:

Read Full Post »