Feeds:
Innlegg
Kommentarer

Archive for 14. februar 2007

Sengemonsteret

Jeg elsker sengen min kun om morgenen. Om kvelden frykter jeg den som pesten. En ubegrunnet frykt, jeg vet. Som den tøffe *kremt* kvinnen jeg er, så skal jeg nå trosse frykten. Sengemonster, ta deg i akt for nå kommer jeg.

    oppia-midd.jpg

 (radiohode; tanken på midd ble for fristende ;))

Read Full Post »

St.Valentine og Al Capone

al_capone.jpgDet er i februar 1929 . Det er kveld. Det er St. Valentines dag. Vi befinner oss i Chicago. I en lagerbyggning finner man syv menn pepret med kuler. Alle har ansiktene mot veggen. De er ganske enkelt blitt henrettet. Alle de døde er gangstere  som jobber under «Bugs» Moran.  George «Bugs» Moran er en gjengleder med irsk/tysk opprinnelse. Han er den som styrer Nordsiden av Chicago. Han største rival er Al «scarface» Capone. Capone har italiensk opprinnelse og styrer den sydlige delen av Chicago. Mistanken faller fort på Capone, som selv er på ferie i Florida da massakren finner sted.

Det sies at drapene var under regi av Jack «Machine Gun» McGurn. Motivet skulle være at to av gjengmedlemene til «Bugs» Marone hadde prøvd å drepe ham. Capone støtter drapene, da dette også ville kunne gi han muligheten for å ta over styringen av enda større områder i Chicago.

McGurn samler en gjeng på seks menn, som blir ledet av Fred Burke. Planen er å lokke Marone og gjengen hans inn i et bakholdsangrep, ved at de skal få kjøpe et større parti med smuglerwhiskey. 14. februar 1929 i en lagerbygning nord i Chicago står det syv menn og venter på varene. Marone har enda ikke kommet frem. Ved ankomst ser Marone at det står en politibil utenfor lagerbyggningen, han stikker dermed av og sparer livet. Politibilen er stjålet av Capone sine menn. To av mennene er kledd i politiuniform. De falske politimennene går inn i byggningen. De ber Marone sine gjengmedlemer om å snu seg med ansiktet inn mot veggen. Noe de gjør, da de virkelig tror at de er under arrest. Deretter blir de skutt, alle som en.

Her kan dere lese mer om historien:

http://en.wikipedia.org/wiki/St._Valentine%27s_Day_Massacre

http://www.mysterynet.com/vdaymassacre/

http://www.prairieghosts.com/valentine.html

http://www.crimelibrary.com/capone/caponesaint.htm

Med dette ønsker jeg dere alle en romantisk og lykkelig valentinesdag.

Read Full Post »